Interneten és telefonon keresztül is adhatunk meghatalmazásokat
Számos új elektronikus közszolgáltatás vált elérhetővé az úgynevezett
Rendelkezési Nyilvántartás megjelenésével, többek között
meghatalmazásokat adhatunk online és telefonos úton, tanúk és papírok
nélkül, olvashatjuk a www.magyarorszag.hu Kormányzati Portál
hírlevelének 2016. április 26-án megjelent számában.
Ezen felül a nyilvántartás segítségével megnyithatjuk magunk előtt az internetes és
a telefonos közigazgatási ügyintézés lehetőségeit, megadhatjuk, hol
érjen el minket a hivatal, valamint bankszámlakivonathoz hasonló
értesítést kérhetünk a nevünkben intézett ügyekről. Így
kényelmesebben, egyszerűbben, gyorsabban és még biztonságosabban
intézhetjük közigazgatási ügyeinket.
A Rendelkezési Nyilvántartásban mindenekelőtt alaprendelkezést
tehetünk, amellyel gyakorlatilag testre szabhatjuk a közigazgatást.
Elsősorban engedélyezhetjük – illetve letilthatjuk – az online és a
telefonos ügyintézés lehetőségeit, amik segítségével már most is
számos közigazgatási ügyet intézhetünk okmányirodában vagy
kormányablakban való személyes megjelenés nélkül. Az alaprendelkezés
keretében azt is megadhatjuk, hogy a hivatalok hol tartsanak velünk
kapcsolatot; e-mailben, telefonon, SMS-ben, faxon, vagy levélben
keressenek minket. Itt frissíthetjük továbbá elérhetőségeinket is, ami
például akkor lehet hasznos, ha levelezési címünk eltér állandó
lakhelyünktől.
Az alaprendelkezés megtétele után már készíthetjük is az online
illetve a telefonos meghatalmazásokat 80 ügytípus intézéséhez. Ehhez
nincs szükség se tanúkra, se papírra, csupán a meghatalmazott adatait
kell megadnunk, valamint, hogy milyen ügyekben és milyen időtávon
járhat el helyettünk. Meghatalmazottunknak az okmányirodában vagy
kormányablakban megjelenve elegendő például személyi igazolványával
azonosítania magát, és már akár át is veheti elkészült okmányunkat.
A Rendelkezési Nyilvántartás hozzájárul a még biztonságosabb
elektronikus ügyintézéshez is. Az Időszaki Értesítés Szolgáltatás
segítségével bankszámlakivonathoz hasonló értesítést kérhetünk a
nevünkben intézett közigazgatási ügyekről, aminek segítségével
elkerülhetjük a személyes adatainkkal való esetleges visszaéléseket.
A nyilvántartás online a kekkh.gov.hu/rendelkezes/ oldalon érhető el
ügyfélkapus vagy telefonkódos azonosítást követően. Telefonkódos
azonosítót okmányirodában vagy kormányablakban igényelhet, és az
internetes bejelentkezés mellett a 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon
történő azonosításra is használhatja, amelyet követően telefonon is
adhat meghatalmazást. A Rendelkezési Nyilvántartás személyesen is
igénybe vehető az ország valamennyi Okmányirodájában és
Kormányablakában, valamint a 40 postai Agora ponton.
Bővebb információért látogasson el a kekkh.gov.hu/rendelkezes/
honlapra, vagy hívja a Kormányzati Ügyfélvonal 1818-as számát és
válassza az 1.5-ös menüpontot (SZEÜSZ-ök – Szabályozott Elektronikus
Ügyintézési Szolgáltatások).